448
REGISTRES DU BUREAU
[l572]
DLVI1 [CCXLIV]. — [Assignation contre les propriétaires de bois de Chauffage
QUI LE VENDENT À PRIX EXCESSIF.] 7 mars i5y2. (A, fol. 297 r". --' -°1- -1-1 v°.)
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Vous le premier sergent de Iad. Ville sur ce re­quis, transportez vous avecq Nicolas Bastillart-1- ès maisons des bourgeois, manans et habitans de cested. Ville et autres lieux, èsquelzsçavezyavoirgros bois de chauffaige qui se vend, ou qui aict par cy devant esté vendu à pris excessif, ét faictes comman-
dement de par le Roy et nous aux proprietaires, à qui appartient led. bois, de comparroir au premier jour en la Pollice generalle qui se tiendra au Pallais à Paris, en la chambre de la Chancellerie, pour res­pondre aux conclusions du Procureur du Roy et de lad. Ville, suivant ce qui nous a esté ce jour d'huy ordonné en lad. Pollice generalle.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le septiesme Mars m. v° lxxii. n
DLVIII [CCXLV]. — [Lavoirs sur la Seine.]
29 mars 1572. (À, fol. 298 r°; B, fol. 220 r°.)
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Soict faict commandement à toutes et chacunes les personnes pretendans avoir congez et permissions de mettre et asseoir scelles à laver lessives sur le bord de la riviere de Seyne, en ceste Ville et faulx­bourgs de Paris, de apporter et mettre au greffe
de lad. Ville l'original desd, congez et permissions, dedans trois jours, pour y estre pourveu ainsi que de raison. Aliàs et à faulte de ce faire, led. temps passé, sera faict droict au Procureur du Roy et de lad. Ville sur la cassation d'iceulx congez et permissions, ainsi que de raison.
"Faict au Bureau, le vingt neufviesme jour de Mars mil v° soixante douze, d
DUX [CCXLVI]. — [Une dépense excessive de la Ville blâmée par la Chambre des Comptes.]
2 avril i572. (A, fol. 298 r°; B, fol. 220 v°.)
Ce jour d'huy deuxiesme d'Apvril vclxxii'2', Mon­sieur le Receveur de la Ville a remonstré au Bu­reau d'icelle que, ces jours passez, estant en la Chambre des Comptes, Messieurs desd. Comptes luy ont remonstré qu'il se trouvoit sur son compte des dons et octroiz de l'année vc lxxi une ordonnance et acquict de la somme de 111e iiii" tant de livres, à quoy se monte une collation faitte en l'Hostel de lad. Ville, oultre le disné le jour du mariage du Roy,
chose qu'ilz trouvent fort excessifve; au moyen de quoy, ilz auroient ordonné aud. sieur Recepveur en advertir Messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins d'icelle Ville, à ce que doresnavant l'on ayt à mieulx mesnaiger les deniers publicqz'3'.
A esté ordonné que, pour l'advenir, sera pourveu aux fraiz et despences qu'il conviendra faire pour pa­reilles solempnitez, de sorte que l'on ne les puisse blasmer de superfluité.
O) Nicolas Bastillart avait été commis par le Prévôt des Marchands et les Échevins à la distribution du gros bois arrivant sur les ports de la Ville. Dans uu mandat de payement d'une somme de 1 o livres à lui ordonnée, le 31 décembre 1571, pour ses services entre la Saint-Rémy et Noël dela même année, on voit que son office consistait ita prandre garde tant au gros bois que menu arrivant très porlz de PEscolle, Greve et autres lieulx, faire descendre et avaller les basteaulx estans garrez en l'isle des Javeaulx, prandre garde «aux inonopolles qui se commettent de jour en jour èsd. porlz par les gaignes deniers et desbardeurs, faire mettre par les jurez mousleurs "dc boys de lad. Ville les bannerolles ès basteaulx de menues denrées, quand ilz sont au rabaizn, etc (Archives nat., H 2o652.) La même liasse renferme un autre mandement de .'Echevinage au Receveur de Vigny, en date du 26 juin 1572, lui ordonnant de payer à Nicolas Bastillart la même somme de io livres pour avoir vaqué à sadite commission, de Pâques à la Saint-Jean 1572.
'2) -deuxiesme d'Apvril v' lxïiij. manque dans B.
C On ne trouve point Irace de cette remontrance dans les Mémoriaux reconstitués de la Chambre des Comptes. (Archives nat., I>, 24.7.)